اختلاف پخش کنندگان المپیک پاریس در رویکرد هوش مصنوعی

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله می خواهیم درباره اختلاف نظر شبکه های پخش مسابقات المپیک بر سر استفاده از هوش مصنوعی صحبت کنیم، پس در ادامه مطلب همراهمان باشید. 

اگر به اخبار صفر تا صد هوش مصنوعی علاقه دارید وبلاگ روبو را دنبال کنید.

المپیک

متن سربرگ خود را وارد کنید

در بازی های المپیک پاریس از فناوری هوش مصنوعی برای بینندگان آمریکایی استفاده می شود اما برای بینندگان اروپایی چنین رویکردی در نظر گرفته نشده است. در گزارشی جدید، این تصمیم را نشان دهنده تضاد میان شرکت های رسانه ای جهان درمورد استفاده از این فناوری یاد شده است.

به گزارش رویترز، بازی های المپیک پاریس ویترینی از هوش مصنوعی مولد برای بینندگان آمریکایی خواهد بود، اما مخاطبان اروپایی رویکرد مشابهی را مشاهده نخواهند کرد، تضادی که نشان می دهد چگونه شرکت های رسانه ای جهانی در مورد استفاده از این فناوری در حال مذاکره هستند.

رویترز در گزارشی توضیح می دهد که کامکست متعلق به NBCUniversal برای پخش مسابقات در ایالات متحده از فناوری هوش مصنوعی در شکل های مختلفی استفاده می کند، مانند بازآفرینی صدای مجری های افسانه ای.

شبکه Discovery که متعلق به برادران وارنر است، بخش ورزشی جدیدی در اروپا راه اندازی کرده است اما می گوید هوش مصنوعی برای انجام وظایفی مانند شبیه سازی گزارش مسابقات ورزشی بسیار نوپاست.

به گفته اسکات یانگ، شرکت برادران وارنر دیسکاوری، که بازی ها را بر روی پلتفرم های استریم Max و Discovery+ خود در سراسر اروپا پخش خواهد کرد، دمو هایی را از شرکت های فناوری برای ترجمه گفتار به زبان‌های دیگر دریافت کرد. اما دمو ها فاقد احساساتی بودند که با لحظات ورزشی هیجان انگیز همراه است.
 
به گفته او :« در هر قسمت از دمو به نظر می رسد کلمات را درست ترجمه کرده اید، اما این احساس را ترجمه یا روایت نکرده اید.»
پاریس

در همین حال، به دلیل همکاری جدید بین NBCUniversal، Google و Team USA، مخاطبان آمریکایی هنگام تماشای بازی ها در NBC یا سرویس پخش آنلاین Peacock، هوش مصنوعی را تجربه خواهند کرد.

تصاویر نقشه گوگل تقویت شده با هوش مصنوعی از مکان های المپیک به بینندگان کمک می کند تا احساسی از پاریس داشته باشند و میزبانان NBC نشان خواهند داد که چگونه جستجوی هوش مصنوعی Google می تواند به سوالات مربوط به مسابقات پاسخ دهد.

NBCUniversal همچنین از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد گزارش های روزانه شخصی از رویداد های المپیک استفاده خواهد کرد که توسط هوش مصنوعی صدای مفسر ورزشی Al Michaels روایت می شود. NBCUniversal گفت که تقریبا هفت میلیون نسخه مختلف از تکرار های روزانه را می توان در طول المپیک پاریس ایجاد کرد.

این شرکت رسانه ای دارای بزرگترین قرارداد حقوق پخش المپیک در جهان است و 7.65 میلیارد دلار برای پخش بازی ها تا سال 2032 پرداخت کرده است.

سرویس پخش المپیک، که پوشش بی طرفی تولید می کند که می تواند توسط شرکت های رسانه ای در سراسر جهان استفاده شود، همچنین از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش سریع حجم عظیم فیلم به نکات برجسته کوتاه استفاده می کند، اما قبلا به رویترز گفته بود که نسبت به خطرات دیپ فیک ها محتاط است.

با توجه به سرعت پیشرفت قابلیت های هوش مصنوعی، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا طرفداران ورزش اروپایی بیشتر این فناوری را ببینند.

به گفته یانگ :« ما احتمالا فقط یک بازی تابستانی با جایی که تاثیر واقعی برای ما خواهد داشت فاصله داریم.»

احتمالا شاید جالب باشد که بدانید مسابقات المپیک بعدی در تاریخ 2028 در لس آنجلس برگزار خواهند شد.

برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی ChatGPT-4o میتوانید از روبو، هوش مصنوعی فارسی، به راحتی استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *