در همین حال، به دلیل همکاری جدید بین NBCUniversal، Google و Team USA، مخاطبان آمریکایی هنگام تماشای بازی ها در NBC یا سرویس پخش آنلاین Peacock، هوش مصنوعی را تجربه خواهند کرد.
تصاویر نقشه گوگل تقویت شده با هوش مصنوعی از مکان های المپیک به بینندگان کمک می کند تا احساسی از پاریس داشته باشند و میزبانان NBC نشان خواهند داد که چگونه جستجوی هوش مصنوعی Google می تواند به سوالات مربوط به مسابقات پاسخ دهد.
NBCUniversal همچنین از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد گزارش های روزانه شخصی از رویداد های المپیک استفاده خواهد کرد که توسط هوش مصنوعی صدای مفسر ورزشی Al Michaels روایت می شود. NBCUniversal گفت که تقریبا هفت میلیون نسخه مختلف از تکرار های روزانه را می توان در طول المپیک پاریس ایجاد کرد.
این شرکت رسانه ای دارای بزرگترین قرارداد حقوق پخش المپیک در جهان است و 7.65 میلیارد دلار برای پخش بازی ها تا سال 2032 پرداخت کرده است.
سرویس پخش المپیک، که پوشش بی طرفی تولید می کند که می تواند توسط شرکت های رسانه ای در سراسر جهان استفاده شود، همچنین از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش سریع حجم عظیم فیلم به نکات برجسته کوتاه استفاده می کند، اما قبلا به رویترز گفته بود که نسبت به خطرات دیپ فیک ها محتاط است.
با توجه به سرعت پیشرفت قابلیت های هوش مصنوعی، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا طرفداران ورزش اروپایی بیشتر این فناوری را ببینند.
به گفته یانگ :« ما احتمالا فقط یک بازی تابستانی با جایی که تاثیر واقعی برای ما خواهد داشت فاصله داریم.»
احتمالا شاید جالب باشد که بدانید مسابقات المپیک بعدی در تاریخ 2028 در لس آنجلس برگزار خواهند شد.