الکسا که عمدتا از طریق تلویزیون های آمازون و دستگاه های اکو قابل دسترسی است، می تواند تایمر تنظیم کند، موسیقی پخش کند، به عنوان یک مرکز مرکزی برای کنترل های خانه هوشمند عمل کند و به سوالات یکباره پاسخ دهد.
اما تلاش های آمازون برای متقاعد کردن کاربران به خرید از طریق الکسا برای کسب درآمد بیشتر عمدتا ناموفق بوده است و این بخش همچنان بی سود است.
در نتیجه، مدیریت ارشد تاکید کرده است که سال 2024 یک سال حیاتی برای الکسا است تا در نهایت نشان دهد که می تواند فروش معنی داری ایجاد کند، و نسخه پولی اصلاح شده به عنوان راهی برای انجام این کار و همگام شدن با رقبا در نظر گرفته می شود.
یکی از سخنگویان شرکت در پاسخ به سوالات دقیق رویترز در مورد این داستان گفت :« آمازون از فناوری های مختلفی برای تقویت الکسا استفاده می کند.»
« زمانی که صحبت از مدل های یادگیری ماشینی به میان می آید، ما با مدل هایی که توسط آمازون ساخته شده اند شروع می کنیم، اما ما از مدل های مختلف استفاده کرده ایم و به استفاده از آن ادامه خواهیم داد، از جمله مدل هوش مصنوعی آمازون، تایتان و مدل های آینده آمازون. »