استفاده فولکس واگن از هوش مصنوعی ChatGPT در خودروهایش

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله می خواهیم درباره استفاده شرکت Volkswagen از هوش مصنوعی ChatGPT در خودرو هایش صحبت کنیم، پس در ادامه مطلب همراهمان باشید. 

اگر به اخبار صفر تا صد هوش مصنوعی علاقه دارید وبلاگ روبو را دنبال کنید. 

هوش مصنوعی Volkswagen

شرکت Volkswagen به لطف قدرت ChatGPT دستیار صوتی خودرو های خود را ارتقا داده است تا بسیار پر حرف تر از قبل باشد. همراه مکالمه OpenAI همانطور که در CES قول داده بود در خودرو های فولکس واگن ادغام شده است، از جمله جدید ترین جتا ها و خودرو های الکتریکی.

خودرو های فولکس واگن درحال حاضر به دستیار صوتی Ida مجهز هستند که سرنشینان می توانند دستور انجام کار های مختلف مرتبط با تنظیمات یا مسیر یابی را به آن بدهند.

همچنین اگر این دستیار قادر به انجام دستورات نباشد، هوش مصنوعی ابری Cerence وارد کار می شود که توان پردازش فرمان های پیچیده تر را دارد و می تواند از اطلاعات آنلاین برای انجام درخواست ها کمک بگیرد.

حالا به لطف همکاری با OpenAI، سرویس Cerence Chat Pro می تواند از اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT هم بهره مند شوند و گزینه های مختلفی از جمله پیشنهاد مقاصد مناسب با کاربر تا سرگرم کردن سرنشینان با پرسیدن سوالات و برگزاری کوئیز را ارائه دهد.

نتیجه بسیار فراتر از ناوبری معمول و کنترل های آب و هوا است. با استفاده از ایجاد OpenAI، راننده می تواند همه چیز را از پیشنهاد های سرگرمی محلی گرفته تا یک مسابقه بی اهمیت خود به خود دریافت کند. 

Volkswagen

دستیار صوتی ارتقا یافته فولکس واگن تجربه کاربری بصری تری را ارائه می دهد. با عباراتی مانند “Hello IDA” یا “Hello Volkswagen” فعال می شود، بسته به وسیله نقلیه، رانندگان و مسافران اکنون می توانند با خودروهای خود به شیوه ای معمولی تر تعامل کنند.

اگر Ida نتواند به شما کمک کند، به ابر متصل می شود، جایی که Cerence Chat Pro درخواست را پردازش می کند. این سیستم مبتنی بر ابر برای پاسخ به سوال شما از چندین پایگاه داده و منابع از جمله ChatGPT استفاده می کند.

Stefan Ortmanns، مدیرعامل Cerence گفت :« ما مفتخریم که با گروه فولکس واگن شریک هستیم تا ارزش فوری را به رانندگان خود ارائه دهیم، زیرا آن ها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد در حین حرکت هستند.
این قابلیت های جدید که همچنان در حال گسترش خواهند بود، دستیار صوتی IDA را آگاه تر، توانا و ارزشمند تر از همیشه کرده و سفری امن تر و لذت بخش تر را ممکن می سازد. »

دو ماشین فولکس واگن در صحرا

کلون صدای خودت

یکی از عناصر مهم نحوه برخورد دستیار صوتی با حریم خصوصی داده ها است. این شرکت تاکید کرد که هوش مصنوعی به داده های حساس خودرو دسترسی ندارد و تمام داده های جلسه بلافاصله پس از هر بار استفاده حذف می شوند.

اکثر مدل های 2025 این شرکت در هنگام عرضه به بازار، اشتراک را به عنوان آزمایشی رایگان شامل می شوند. دیگران از شما می خواهند که برای شروع به گفتار پلاس فولکس واگن با هوش مصنوعی، که بخشی از سیستم Car-Net است، مشترک شوید، اما با تعبیه شدن ChatGPT در خودرو ها، این موضوع می تواند تغییر کند.

دستیار های صوتی یک ویژگی رایج در وسایل نقلیه مدرن هستند. اما این شرکت ChatGPT را چیزی فراتر از یک امتیاز جزئی می‌بیند. یک راه حل پیشرفته تر از دستیار های صوتی سنتی می تواند به کسانی که به دنبال هوش مصنوعی هستند که بتواند مکالمات طبیعی را در حین رانندگی انجام دهد، جلب کند.

اگرچه مرسدس بنز و سایر خودرو سازان نیز در حال آزمایش ChatGPT و دیگر مدل های مولد هوش مصنوعی برای دستیار های صوتی خود هستند، پذیرش زودهنگام شرکت فولکس واگن ممکن است آن را در رقابت بی پایان برای جلب خریداران خودرو های جدید حفظ کند.

این شرکت سنت طولانی در دموکراتیک کردن فناوری ها دارد. به عنوان یک تولید کننده حجم، ما این فناوری ها را برای تعداد زیادی از مردم در دسترس قرار می دهد. با ادغام یکپارچه ChatGPT در پشتیبان دستیار صوتی خود، اکنون به رانندگان این فرصت داده شده که از این هوش مصنوعی به صورت روزانه استفاده کنند، بنابراین این می تواند تاییدی بر نوآوری محصولات فولکس واگن باشد.

برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی ChatGPT-4o میتوانید از روبو، هوش مصنوعی فارسی، به راحتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *