Deep Mind یک شرکت بریتانیایی هوش مصنوعی است که در سپتامبر سال ۲۰۱۰ تحت عنوان (فناوریهای ذهن عمیق) تأسیس شد. سپس هنگامی که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت گوگل خریداری شد نامش به Google Deep Mind تغییر یافت. این شرکت یک شبکه عصبی مصنوعی به وجود آوردهاست که توانایی یادگیری بازی ویدئویی را به همان شکل که انسان آن را میآموزد را دارد.
همچنین ماشین تورینگ عصبی یا شبکه عصبی مصنوعی را تولید کرده که میتواند مانند یک ماشین تورینگ معمول به حافظه ی خارجی دسترسی یابد که باعث به وجود آمدن کامپیوتری شده که حافظه کوتاهمدت انسان را شبیهسازی میکند. نام این کمپانی در سال ۲۰۱۶، پس از آن که برنامه ی آلفاگو، یک بازیکن حرفهای Go (بازی چینی) را برای اولین بار شکست داد، بر سر زبانها افتاد.
(DeepMind Github Repository)حاوی کدهای Deep Mind Lab، به همراه اسکریپتها و تمامی ابزارهای مرتبط دیگر مربوط به این تکنولوژی است که در دسترس عموم Developer ها قرار گرفته است. ایده ی اصلی این است که به محققان هوش مصنوعی در شرکتهای دیگر و همچنین دولوپرهای فریلنسر فرصتی برای آزمایش کردن و آموزش دادن سیستمهای هوش مصنوعی خود با استفاده از پلتفرم Deep Mind داده شود.
سیستمهای مجهز به فناوری Deep Mind میتوانند چگونگی انجام کارها را با استفاده از ورودیهای خامی که از طریق خودشان دریافت میکنند، یاد بگیرند. گوگل از Deep Mind در جاهای مختلفی استفاده کرده و عقیده دارد که این تکنولوژی در زمینه ی تلاش برای ساخت اپلیکیشنها و سرویسهای هوشمندتر نقش مهمی ایفا میکند. به گفته ی یکی از محققان کمپانی Deep Mind : « تحقیق هوش مصنوعی در Deep Mind Lab به طور کلی بر روی جهتیابی، به خاطر سپردن و دید سه بُعدی از منظر اول شخص، تأکید زیادی دارد.»
همچنین این پلتفرم محیطی را فراهم میکند تا نحوه ی کنترل سیستم توسط رباتهای مستقل بررسی و اصلاح شود، چگونگی برنامهریزی و چیدمان استراتژی لازم آموزش داده شده و اینکه حین جستجو در محیط سه بُعدی بازیها، کارهایی که باید توسط این رباتها انجام شوند تشخیص داده شود.
به عنوان مثال، پژوهشگران میتوانند منطق گیمپلی خودشان را به بازی اضافه کنند، حد آستانه ی مورد نظر خود را برای رفتن به مراحل بعدی تعیین کنند یا علائم و پاداشهای جدیدی را برای وقتی که یک ربات چیزی یاد میگیرد یا یک مهارت جدید را به دست میآورد، اضافه کنند. پژوهشگران هوش مصنوعی همچنین میتوانند محیطهای گیم جدیدی را در Deep Mind Lab ایجاد کنند تا سیستم نحوه ی جهتیابی و آموزش در محیطهای ناشناس را یاد بگیرد.