هوش مصنوعی ساخت عکس ، معرفی 9 ابزار برای ساختن عکس ها

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله میخواهیم به شما تعدادی از هوش مصنوعی ساخت عکس که میتوانید با آن ها عکس های دلخواهتان را بسازید معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.
هوش مصنوعی ساخت عکس

با پیشرفت چشمگیر روزانه هوش مصنوعی ، دامنه کاربرد های آن هر روز بیشتر و بیشتر میشود. یکی از مواردی که هوش مصنوعی در آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است، هوش مصنوعی ساخت عکس و تصاویر شبیه به دنیای واقعی می‌باشد.

به گونه ای که شما می توانید با توصیف متنی عکس دلخواه و مورد نظر خود را بسازید. در ادامه ما چند تا از بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس را به شما معرفی خواهیم کرد :

1 . روبو (Robo)

روبو یک هوش مصنوعی زبان فارسی است که در سال 2023 توسط یک تیم خلاق ایرانی ساخته شد.

با این هوش مصنوعی شما می توانید به راحتی با زبان فارسی و بدون محدودیت مکالمه و گفتگو کنید. به تازگی قابلیت هوش مصنوعی ساخت عکس و تصویر هم به این اپلیکیشن اضافه شده. شما می توانید با توصیف متنی و انتخاب استایل مورد نظر خود هر عکسی را که مایل هستید بسازید.

در ادامه نحوه استفاده از این اپلیکیشن  و ساخت عکس را به شما آموزش می دهیم :

1 . در ابتدا وارد سایت (roboo.ir) شوید.

2 . اپلیکیشن روبو را می توانید از طریق اپلیکیشن های مایکت، بازار، و یا از لینک زیر دریافت نمایید.

3 . پس از دریافت برنامه به قسمت عکس ها بروید.

4 . سپس در کادر بالای صفحه توضیح عکسی که می خواهید بسازید را بنویسید.

5 . حتی اگر ایده ای برای ساخت عکس نداشتید می توانید بر روی گزینه پایین کادر بزنید و توصیفات پیشنهادی برای ساخت عکس را دریافت کنید.

هوش مصنوعی ساخت عکس

6 . روبو بیش از 500 نوع استایل عکس دارد که می توانید با توجه به خواسته و سلیقه خودتان هر استایلی را که دوست داشتید انتخاب کرده.

هوش مصنوعی ساخت عکس

با کلیک بر روی گزینه مشاهده همه شما قادر خواهید بود تا همه استایل های عکس را مشاهده نمایید.

هوش مصنوعی فارسی روبو

7 . اگر سبک خاصی مورد پسندتان بود می توانید آن را به خاطر بسپارید و برای دفعات بعدی آن را سرچ کنید. با این کار دیگر نیازی به گشتن بین سبک ها نیست. 

8 . پس از این که متن خود را توصیف، و سبک مورد نظر را انتخاب کردید روی گزینه خلق تصویر بزنید تا عکس مورد نظرتان آماده شود.

9 . حالا عکس شما آماده است ! می توانید عکس را ذخیره کنید یا حتی آن را با دیگران در گالری روبو به اشتراک بگذارید.

اگر از عکس ساخته شده خوشتان نیامد میتوانید با گزینه ساخت مجدد دوباره تصویری با همان ایده بسازید، ولی این بار متفاوت تر.

روبو هوش مصنوعی فارسی

10 . با رفتن به قسمت گالری می توانید عکس هایی که دیگران به اشتراک گذاشته اند را مشاهده کنید. 

11 . اگر از عکس هایی که دیگران به اشتراگ گذاشته اند خوشتان آمد می توانید آن ها را لایک کنید و از آن ها ایده بگیرید.

روبو هوش مصنوعی فارسی
هوش مصنوعی ساخت عکس
2 . Midjourny

میدجورنی (Midjourney) یکی از ابزارهای معروف و پیشرفته برای ساخت تصاویر است. Midjourney از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ساخت عکس و یادگیری عمیق بهره می‌برد تا تصاویر متفاوت و خلاقانه‌ای را براساس تصاویر موجود بسازد و همچنین می تواند آن‌ها را با یکدیگر ادغام و یا ویرایش کند.

3 . Stable Diffusion

Stable Diffusion یک مدل یادگیری ماشینی است که برای تولید تصاویر با شرح متن استفاده می‌شود. این مدل با استفاده از یک فرآیند به نام “Diffusion” کار می کند که در آن ابتدا با یک تصویر تصادفی شروع می کند و سپس به تدریج آن را به تصویری تبدیل می‌کند که با توضیحات متنی ارائه شده مطابقت دارد.

این ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس در سال 2022 راه اندازی شد و همچنان در حال توسعه است. علاوه بر هوش مصنوعی ساخت عکس، می‌توانید از این ابزار برای ایجاد فیلم‌ها و انیمیشن‌ها نیز استفاده کنید. کیفیت تصاویر تولید شده توسط Stable Diffusion به کیفیت توضیحات متنی شما و همچنین به اندازه و پیچیدگی مدل Stable Diffusion مورد استفاده کاملاً بستگی دارد.

هوش مصنوعی استیبل دفیوژن
4 . Dall-E

Dall-E یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و از محصولات OpenAI است که می‌تواند تصاویری را بر اساس توضیحات متنی ایجاد کند. این مدل با استفاده از یک مجموعه داده عظیم از تصاویر و متن آموزش دیده است و می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا و جزئیات دقیق ایجاد کند. 

تا کنون 3 نسخه از Dall-E معرفی شده است. Dall-E3 که آخرین نسخه ی این هوش مصنوعی ساخت عکس می باشد قادر است به‌صورت دقیق و واقع‌گرا توصیفات را به تصاویر با جزئیات بسیار دقیق و مناسب تبدیل کند.

5 . Adobe Firefly

Adobe Firefly یک ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس است که توسط شرکت Adobe توسعه یافته است. این ابزار هنوز در مرحله بتا قرار دارد، اما دارای دو ابزار اصلی Generative Fill و Text to Style است.

Firefly بر روی یک مجموعه داده عظیم از تصاویر و متن آموزش دیده است و می تواند تصاویری با کیفیت بالا و خلاقانه تولید کند. این ابزار برای هنرمندان، طراحان و هر فردی که به دنبال ایجاد تصاویر جدید و منحصر به فرد است، یک ابزار عالی و کاربردی می‌باشد.

ادوبی فایر فلای
6 . Canva AI

هوش مصنوعی Canva همچنان در حال توسعه است، اما می‌تواند برای ایجاد تصاویر و محتوای بصری با کیفیت بالا استفاده شود. Canva AI می‌تواند برای افراد با هر سطح دانش یا مهارتی، مفید باشد. روزانه میلیون‌ها نفر برای خلق تصاویر از هوش مصنوعی Canva استفاده می‌کنند و دلیل این محبوبیت و استقبال، یادگیری راحت و سازگاری بالای Canva است. با استفاده از هوش مصنوعی Canva 4 تصویر در رابطه با متن توصیفی خود دریافت خواهید کرد که می‌توانید نزدیک‌ترین گزینه به ایده خود را انتخاب کنید.

هوش مصنوعی کانوا
7 . Bing Image Creator

Bing Image Creator یک ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس است که به شما امکان می‌دهد تصاویری را از طریق متن ایجاد کنید. شما می‌توانید از image creator برای ایجاد تصاویر خلاقانه، هنری یا حتی تصاویر واقع گرایانه استفاده کنید. ابزار Image Creator از یک مدل زبانی بزرگ استفاده می‌کند که می‌توانید برای توصیف‌های ساده تا داستان‌های پیچیده از آن کمک بگیرید. علاوه بر این، با Image Creator می‌توانید مشخصاتی مانند زاویه تصاویر، نوع نور، نوع دوربین عکاسی و… را مشخص کنید.

bing image
8 . Dream by WOMBO

Dream by WOMBO یک پلتفرم آنلاین و اپلیکیشن موبایل برای تولید تصویر هوش مصنوعی است. این ابزار از یک مدل یادگیری عمیق برای تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با وارد کردن یک متن و انتخاب یک سبک هنری، یک تصویر خلاقانه و منحصر به فرد تولید کنند.

در نسخه رایگان Dream by WOMBO، کاربران می‌توانند هر بار یک تصویر دریافت کنند. نسخه پولی این ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس نیز در دسترس است که به کاربران امکان می‌دهد تا هر تعداد تصویری که می‌خواهند دریافت کنند. همچنین، کاربران با تهیه نسخه پولی این ابزار به ویژگی‌های بیشتری مانند دسترسی به مجموعه‌ای بزرگتر از سبک‌های هنری دسترسی خواهند داشت.

هوش مصنوعی ساخت عکس
9 . Jasper AI

جاسپر (Jasper AI)، یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به تولید محتوای متنی بپردازد. با استفاده از جاسپر شما به یک محتوای اورجینال، دقیق و بدون سرقت ادبی دست پیدا می کنید. نکته مهم‌تری که باید به آن توجه کنید این است که Jasper AI محتوای بهینه شده از نظر سئو ارائه می‌دهد و  تمام محتوای آن آماده جذب مخاطب و فروش می‌باشد.  

خلاصه

هوش مصنوعی می‌تواند برای ایجاد تصاویری که از عکس‌های واقعی قابل تشخیص نیستند، استفاده شود. این کار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین انجام می‌شود که می‌توانند از داده‌های عظیم برای ایجاد تصاویر جدید با ظاهری مشابه استفاده کنند. در این مقاله به معرفی ابزارهای کاربردی برای هوش مصنوعی ساخت عکس پرداختیم که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای یکبار هم که شده امتحان کنید تا از این تکنولوژی لذت ببرید.

اگر علاقمند به ساختن عکس هایی جالب و فوق العاده توسط هوش مصنوعی هستید، پیشنهاد ما به شما روبو است. شما میتوانید با روبو هر عکسی را طبق سلیقه خود بسازید بدون هیچ محدودیتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *