ادوبی چگونه با انتساب محتوای هوش مصنوعی مقابله میکند؟

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله می خواهیم درباره مقابله ادوبی با انتساب محتوای هوش مصنوعی صحبت کنیم، پس در ادامه مطلب همراهمان باشید. 

اگر به اخبار صفر تا صد هوش مصنوعی علاقه دارید وبلاگ روبو را دنبال کنید.  

Adobe

ادوبی چگونه با انتساب محتوای هوش مصنوعی مقابله می کند ؟

ادوبی نگرانی‌های فزاینده در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با یک برنامه وب رایگان جدید، با هدف توانمندسازی سازندگان برای کنترل استفاده از کارشان ، برطرف می کند.

پیشرفت سریع هوش مصنوعی در تولید محتوا باعث ایجاد یک بحث جهانی در مورد اسناد و حفاظت از حق چاپ شده است.

از آنجایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور فزاینده ای از کارهای ساخته شده توسط انسان متمایز نمی شود، صنعت فناوری برای توسعه راه حل هایی که از حقوق مالکیت معنوی محافظت می کند و استفاده اخلاقی از داده ها در سیستم های هوش مصنوعی را تضمین می کند، با فشار فزاینده ای مواجه می شود.

برای رفع این چالش ها، ادوبی اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2025 یک برنامه رایگان مبتنی بر وب به نام Adobe Content Authenticity راه اندازی کند.

هدف این ابزار کمک به سازندگان تصاویر و ویدیوها است تا اعتبار کار خود را که در سیستم های هوش مصنوعی استفاده می شود، حفظ کنند.

انتساب محتوا در عصر هوش مصنوعی

ابتکار ادوبی مبتنی بر مفهوم “Content Credentials” است، یک سیستم احراز هویت دیجیتال که Adobe و سایر شرکت های فناوری از سال 2019 در حال توسعه آن هستند.

Content Credentials به عنوان مهر دیجیتالی برای عکس ها و ویدیوها عمل می کند که نشان دهنده روش ایجاد و سازنده آنها است.

این سرویس رایگان جدید به سازندگان اجازه می دهد تا اعتبار محتوا را به کار خود ضمیمه کنند و به طور موثری نویسندگی خود را نشان دهند.

ویژگی های کلیدی برنامه وب Adobe Content Authenticity :

  • امکان اعمال اعتبار محتوا بر روی هر تصویر، ویدئو یا فایل صوتی، نه فقط آنهایی که با نرم افزار Adobe ایجاد شده اند.
  • گنجاندن یک ابزار بازرسی که اعتبار محتوا و تاریخچه ویرایش را در صورت وجود بازیابی و نمایش می دهد.
  • راه اندازی افزونه Content Authenticity برای Google Chrome در نسخه بتا

علاوه بر این، سازندگان می توانند از این برنامه برای نشان دادن اینکه آیا نمی خواهند کارشان در سیستم های آموزشی هوش مصنوعی که حجم زیادی از داده را پردازش می کنند استفاده شود، استفاده کنند.

اسکات بلسکی، مدیر ارشد استراتژی و معاون اجرایی طراحی و محصولات نوظهور در ادوبی، بر اهمیت این ابزار تاکید می کند :« با ارائه یک راه ساده، رایگان و آسان به سازندگان برای پیوست کردن اعتبار محتوا به آنچه که ایجاد می کنند، به آنها کمک می کنیم تا آنها را حفظ کنند. یکپارچگی کار آنها، در حالی که عصر جدیدی از شفافیت و اعتماد آنلاین را امکان پذیر می کند.»

تاثیر صنعت و چالش های پذیرش

معرفی این برنامه رایگان توسط ادوبی در زمانی انجام می شود که استفاده از داده ها در سیستم های آموزشی هوش مصنوعی باعث واکنش های قانونی در چندین صنعت شده است.

به عنوان مثال، ناشران مانند نیویورک تایمز اقدام قانونی علیه OpenAI آغاز کرده‌اند، در حالی که سایر شرکت ها ترجیح داده‌اند در مورد قرارداد های صدور مجوز مذاکره کنند.

TikTok، پلتفرم محبوب اشتراک گذاری ویدئو که متعلق به ByteDance چین است، قبلا متعهد شده است که از اعتبار محتوا برای کمک به برچسب گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود استفاده کند.

این پذیرش توسط یک پخش کننده بزرگ رسانه های اجتماعی می تواند به طور بالقوه سابقه ای را برای سایر پلتفرم ها ایجاد کند تا از آن پیروی کنند.

با این حال، ادوبی گزارش می دهد که هیچ شرکت بزرگ هوش مصنوعی هنوز موافقت نکرده است که از سیستم خود برای شفافیت پیروی کند.

شرکت مستقر در سان خوزه در کالیفرنیا بیان می کند که :« فعالانه در تلاش است تا استاندارد های خود را در سطح صنعت هدایت کند.»

همانطور که چشم انداز دیجیتال جهانی همچنان در حال تکامل است، پیاده سازی چنین سیستم های اسنادی می تواند نقش مهمی در شکل دادن به آینده ایجاد و مصرف محتوا در عصر هوش مصنوعی داشته باشد.

تحلیلگران صنعت پیشنهاد می کنند که استفاده از ابزار های انتساب محتوا مانند ادوبی می تواند پیامدهای گسترده ای برای صنعت خلاق داشته باشد.

در حالی که بحث در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و حقوق سازنده ادامه دارد، ابتکار ادوبی نشان دهنده گامی در جهت رسیدگی به این مسائل پیچیده است.

تلاش های این شرکت برای ارائه ابزاری رایگان و در دسترس برای انتساب محتوا، نیاز روزافزون به شفافیت و مسئولیت پذیری را در چشم انداز محتوای دیجیتال که به سرعت در حال تحول است، برجسته می کند.

اسکات نتیجه گیری می کند :« ما معتقدیم این فناوری در ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال شفاف تر و قابل اعتمادتر برای سازندگان و مصرف کنندگان به طور یکسان مفید خواهد بود.»

برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی ChatGPT-4o میتوانید از روبو، هوش مصنوعی فارسی، به راحتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *