معرفی این برنامه رایگان توسط ادوبی در زمانی انجام می شود که استفاده از داده ها در سیستم های آموزشی هوش مصنوعی باعث واکنش های قانونی در چندین صنعت شده است.
به عنوان مثال، ناشران مانند نیویورک تایمز اقدام قانونی علیه OpenAI آغاز کردهاند، در حالی که سایر شرکت ها ترجیح دادهاند در مورد قرارداد های صدور مجوز مذاکره کنند.
TikTok، پلتفرم محبوب اشتراک گذاری ویدئو که متعلق به ByteDance چین است، قبلا متعهد شده است که از اعتبار محتوا برای کمک به برچسب گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود استفاده کند.
این پذیرش توسط یک پخش کننده بزرگ رسانه های اجتماعی می تواند به طور بالقوه سابقه ای را برای سایر پلتفرم ها ایجاد کند تا از آن پیروی کنند.
با این حال، ادوبی گزارش می دهد که هیچ شرکت بزرگ هوش مصنوعی هنوز موافقت نکرده است که از سیستم خود برای شفافیت پیروی کند.
شرکت مستقر در سان خوزه در کالیفرنیا بیان می کند که :« فعالانه در تلاش است تا استاندارد های خود را در سطح صنعت هدایت کند.»
همانطور که چشم انداز دیجیتال جهانی همچنان در حال تکامل است، پیاده سازی چنین سیستم های اسنادی می تواند نقش مهمی در شکل دادن به آینده ایجاد و مصرف محتوا در عصر هوش مصنوعی داشته باشد.
تحلیلگران صنعت پیشنهاد می کنند که استفاده از ابزار های انتساب محتوا مانند ادوبی می تواند پیامدهای گسترده ای برای صنعت خلاق داشته باشد.
در حالی که بحث در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و حقوق سازنده ادامه دارد، ابتکار ادوبی نشان دهنده گامی در جهت رسیدگی به این مسائل پیچیده است.
تلاش های این شرکت برای ارائه ابزاری رایگان و در دسترس برای انتساب محتوا، نیاز روزافزون به شفافیت و مسئولیت پذیری را در چشم انداز محتوای دیجیتال که به سرعت در حال تحول است، برجسته می کند.
اسکات نتیجه گیری می کند :« ما معتقدیم این فناوری در ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال شفاف تر و قابل اعتمادتر برای سازندگان و مصرف کنندگان به طور یکسان مفید خواهد بود.»