صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد Bard (نحوه استفاده و معرفی)

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله می خواهیم درباره این که هوش مصنوعی گوگل بارد چیست و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

Google Bard چیست ؟

گوگل (Google) یکی از شرکت‌های بزرگ و به نام آمریکایی است که در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی محصولی به نام گوگل بارد (Google Bard) تولید کرده است. در واقع گوگل بارد یک چت‌بات آزمایشی گوگل است که از مدل زبان LaMDA پشتیبانی می‌کند. این بات بر اساس هوش مصنوعی پیاده سازی شده و قابلیت‌های زیادی دارد.

به دلیل بهره‌مندی این بات از هوش مصنوعی به آن (AI Chatbot) به معنی چت هوش مصنوعی گوگل نیز می‌گویند. اگر بخواهیم گوگل بارد را در یک جمله تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که برنامه‌ای است که به کمک هوش مصنوعی گفت‌وگو با انسان را شبیه‌سازی می‌کند.

این برنامه می‌تواند به کمک هوش مصنوعی دستورات مبتنی بر متن را دریافت و آنها را اجرا کند. همچنین گوگل بارد اطلاعات موجود در اینترنت را خلاصه می‌کند و با ارائه لینک‌های به کاربران جستجوی مطالب مختلف را برای آنها آسان‌تر می‌کند. شرکت گوگل، گوگل بارد را بعد از راه اندازی موفقیت‌آمیز ChatGPT توسط شرکت OpenAI منتشر کرد.

Google Bard یا ChatGPT

احتمالا تا کنون با ChatGPT آشنا شده اید، ChatGPT ربات هوش مصنوعی است که می‌تواند خدمات مبتنی بر متن را به کاربران خود ارائه دهد. توانایی و مهارت این ربات در پاسخ‌دهی به سوالات بسیار بالا است و همین باعث محبوبیت این ربات چت هوش مصنوعی شده است.

در واقع ChatGPT اولین ربات هوش مصنوعی با قابلیت و توانایی‌های منحصربه‌فرد است. این ربات از مدل زبانی Transformer برای تولید پاسخ‌های معنادار و پاسخ‌های طبیعی استفاده می‌کند. این ربات چت به عنوان یک انقلاب برای مقابله با موتور جستجوگر گوگل و سبقت‌گرفتن از آن در زمینه تبلیغات و کسب‌وکارهای اینترنتی، ارائه گردید.

با انتشار گوگل بارد از محبوبیت این ربات کاسته شد. با این وجود بین این دو بات از لحاظ عملکرد و توانایی به پاسخ‌ دادن به سوالات تفاوت‌های وجود دارد. در برخی موارد گوگل بارد عملکرد بهتری دارد و در برخی موارد نیز ChatGPT توانسته است عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در ادامه به مقایسه ی نقاط قوت این دو هوش مصنوعی می پردازیم:

گوگل بارد

نقاط قوت Google Bard

1. توانایی قابل قبول در کدنویسی

به گفته برخی توانایی گوگل بارد در کدنویسی بهتر از ChatGPT می باشد.برنامه نویسان می‌توانند از این چت برای کد نویسی کمک بگیرند و از مهارت و قابلیت خوب آن نهایت استفاده را بکنند.

2. نوشتن موسیقی و شعر

از گوگل بارد می توانید به راحتی برای نوشتن شعر یا موسیقی کمک بگیرید.

3. توانایی بالا در پاسخ دادن

گوگل بارد تونایی بالایی در دادن پاسخ جستجو محور دارد.

4. دسترسی آسان

یکی از بهترین نقاط قوتی که گوگل بارد نسبت به ChatGPT دارد دسترسی آسان تنها با یک آدرس  Gmail است.

نقاط قوت ChatGPT

1. پشتیبانی از زبان های بیشتر

بدون شک پشتیبانی Chatgpt از زبان‌های انگلیسی، غیرانگلیسی و گویش‌های محلی بسیار بهتر از گوگل بارد است. گوگل بارد پشتیبانی خوبی از زبان انگلیسی دارد؛ ولی از زبان‌های ژاپنی و کره ای پشتیبانی ضعیفی دارد.

2. سوالات چالش برانگیز

بررسی‌ها نشان داده است که در پاسخ به سؤالات چالشی و پیچیده ChatGPT توانسته است عملکرد بهتری داشته باشد.

3. عدم محدودیت مکانی

برای استفاده از گوگل بارد شما به IP آمریکا یا کانادا احتیاج دارید زیرا گوگل بارد از IP های خارج از این محدوده  پشتیبانی نمی کند. بنابراین ChatGPT دسترسی راحت تری در این زمینه نسبت به گوگل بارد دارد و همه از همه جای دنیا می توانند از آن استفاده کنند.

چگونه از Google Bard استفاده کنیم؟

1. مرحله اول :

برای دسترسی به گوگل بارد ابتدا باید وارد سایت bard.google.com شوید.

2. مرحله دوم :

برای پیوستن به لیست انتظار شما باید از یک حساب گوگل استفاده کنید. ( از آن جایی که کشور ما در لیست فیلترینگ قرار دارد برای این کار بهتر است که از یک VPN استفاده کنید. )

3. مرحله سوم :

برای پیوستن به لیست انتظار، روی دکمه آبی رنگ Join Waitlist کلیک کنید.

4. مرحله چهارم :

بعد از این که به لیست انتظار گوگل بارد اضافه شدید یک ایمیل از آدرس bard_noreply@google.com با موضوع “You’ve been added to the waitlist” دریافت خواهید کرد. بعد از دریافت این ایمیل اگر زمان شما برای استفاده از گوگل بارد فرار برسد یک ایمیل دیگر با عنوان “It’s your turn to try Bard ” دریافت خواهید کرد.

5. مرحله پنجم :

برای ثبت‌نام در بارد باید از حساب شخصی گوگل استفاده کنید. گوگل امکان ورود با حساب Google Workspace و حساب‌های کاربری زیر 18 سال را نمی‌دهد.

6. مرحله آخر :

بعد از ثبت‌نام باید به سایت bard.google.com مراجعه کنید و بعد از ورود از این ربات استفاده نماید. شما می‌توانید از طریق قسمت چت برنامه یا از طریق میکروفون سوالات خود را از گوگل بارد بپرسید و جواب خود را دریافت کنید.

اگر شما هم دوست دارید برای آسان تر شدن کار های خود از هوش مصنوعی کمک بگیرید، هوش مصنوعی فارسی روبو اینجاست تا در پیچیده ترین کار ها به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *