هوش مصنوعی گلکسی، رونمایی سامسونگ از Galaxy AI در 2024

به وبلاگ روبو خوش آمدید، امروز میخواهیم درباره ی هوش مصنوعی جدید رونمایی شده توسط شرکت سامسونگ را بررسی کنیم. برای اخبار و اطلاعات بروز هوش مصنوعی با وبلاگ ما همراه باشید.

هوش مصنوعی گلکسی

هوش مصنوعی Galaxy AI

Galaxy AI هوش مصنوعی سامسونگ است که در تاریخ  17 ژانویه، در نمایشگاه CES 2024، واقع در Las Vegas، به همراه سری گوشی های جدید سامسونگ، s24، رونمایی شد.

در این رونمایی مشخص شد که هوش مصنوعی گلکسی در جز به جز گوشی های سامسونگ s24 قرار دارد.

البته سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد تا در نیمه اول سال 2024 هوش مصنوعی طراحی شده توسط Google Cloud را به گوشی‌های نسل‌های قبلی خودش هم اضافه کند.

هوش مصنوعی گلکسی
نمایشگاه CES 2024 در Las Vegas

رئیس بخش Samsung Electronics در MX اعلام کرده که سامسونگ قصد دارد تا هوش مصنوعی گلکسی را تا سال دیگر (2025) در بیش‌تر از 100 میلیون دستگاه هوشمند قرار دهد.

همچنین در ادامه به ET Telecom اعلام کرده که سامسونگ قصدی برای پولی کردن هوش مصنوعی ندارد و علیرغم هزینه‌هایی که هوش مصنوعی دارد؛ می‌خواهد قابلیت‌های ناشی از هوش مصنوعی را کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دهد!

در حقیقت هوش مصنوعی گلکسی مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است که برای بهبود تجربه کاربری دستگاه‌های سامسونگ طراحی شده است؛ همانند هوش مصنوعی Siri که مخصوص دستگاه ها و گوشی های iOS میباشد.

در ادامه به بررسی برخی از قابلیت ها و توانایی های هوش مصنوعی Galaxy AI میپردازیم.

هوش مصنوعی گلکسی

قابلیت های Galaxy AI

1 . Circle to Search 

سرچ دایره ای یکی از قابلیت های خفن و جالبی است که حتی در نمایشگاه CES هم بار ها به آن اشاره شد. این قابلیت نتیجه همکاری گوگل و سامسونگ می باشد که در گوشی های پرچم دار جدید s24 دیده می شود.

با این قابلیت شما میتوانید دور هر چیزی که میخواهید دایره بکشید در گوگل نتایج جستجو را به شما نشان می دهد. برای مثال اگر عکسی از لباسی داشته باشید و دور آن دایره بکشید تمامی اطلاعات آن لباس را از جمله برند آن، قیمت آن، فروشگاه هایی که آن را دارند و … در جستجوی گوگل به شما نشان میدهد. 

هوش مصنوعی گلکسی
Circle to Search

2 . Chat Assist

قابلیت جذاب و بسیار کاربردی بعدی دستیار چت میباشد. هنگامی که در حال چت کردن با شخصی هستید، یک گزینه AI روی کیبورد گوشی نمایش داده میشود که دارای سه قابلیت است.

قابلیت اول ترجمه فوری به زبان های مختلف است. به این صورت که هنگام چت کردن به زبان دلخواه خود تایپ میکنید و به هر زبانی که انتخاب کنید نوشته های شما ترجمه و به شما نشان داده میشود.

با قابلیت دوم این هوش مصنوعی فرم ها و قالب های مختلفی به نوشته شما میدهد. برای مثال میتوانید مشخص کنید میخواهید متنی که مینویسید رسمی یا دوستانه باشد، و سپس دستیار چت نوشته شما را قالب بندی کرده و به فرم دلخواهتان در میاورد.

قابلیت سوم دستیار چت تصحیح گرامری است، با  استفاده از هوش مصنوعی متن شما را بررسی کرده و اگر اشتباه لغتی یا گرامری داشته باشید آن را تصحیح میکند.

دستیار چت در حال حاضر از 13 زبان پشتیبانی میکند که زبان فارسی  جزو آنها نیست. ولی احتمالا به زودی در آپدیت های بعدی از زبان های بیشتری پشتیبانی میکند که زبان فارسی هم جزو آنهاست.

 

هوش مصنوعی گلکسی
Chat Assist

3 . Live Translate

هوش مصنوعی گلکسی با این قابلیت تقریبا چالش زبان را شکست داده است که باعث راحت تر شدن ارتباط بین مردم در سطح جهانی میشود. به راحتی میتوانید با هر شخصی در هر جای دنیا مکالمه کنید و نگران زبان نباشید!

برای استفاده از این قابلیت باید در تنظیمات زبان مورد نظر را بصورت آفلاین دانلود کنید سپس هر چیزی که در طول مکالمه تایپ کنید به زبانی که انتخاب کرده اید ترجمه میشود و حتی پیام های طرف مقابل را هم به زبان شما ترجمه میکند.

البته فعلا این قابلیت برای 13 زبان ممکن است که گفته شده در آپدیت های بعدی زبان های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

هوش مصنوعی سامسونگ
Live Translate

4 . Transcribe Assist

قابلیت دیگر هوش مصنوعی گلکسی تبدیل voice به متن میباشد. هنگامی که در کلاس درس یا جلسه ای هستید دیگر نیازی به نوت برداری و نوشتن نیست! کافی است صدا را ضبط کنید و این دستیار صدای ضبط شده را به متن تبدیل میکند.

برای مثال دانشجویانی که در کلاس علاقه ای به نوت برداری ندارند میتوانند صدای استاد را ضبط کنند و هوش مصنوعی گلکسی آن را به متن تبدیل کرده. همچنین این دستیار تبدیل صوت به متن میتواند متن را پاراگراف بندی و تیتر های هر بخش را مشخص و به متن اضافه کند؛ و در نهایت خودتان میتوانید هر تغییراتی که دوست دارید در متن ایجاد کنید.

اما بهترین نکته این قضیه این است که صدای افراد را از هم میتواند تشخیص دهد و در متن نیز مشخص میکند که این نقل قول ها از چه کسی است.

هوش مصنوعی گلکسی
Transcribe Assist

5 . Wallpaper Generate

با قابلیت ساخت بکگراند یا پس زمینه دیگر لازم نیست دنبال بکگراند مورد پسند خود باشید. میتوانید با توصیف متنی و دادن اطلاعات لازم بکگراند خود را بسازید.

ساخت والپیپر با هوش مصنوعی سامسونگ
Wallpaper Generate

6 . Slow Motion

قابلیت بعدی که هوش مصنوعی گلکسی دارد این است که ویدئو هایی که گرفته اید، چه معمولی و یا چه اسلوموشن باشد، هنگامی که در گالری آن را پخش میکنید اگر دستتان را روی ویدئو نگه دارید ویدئو بصورت اسلوموشن پخش خواهد شد.

در واقع هوش مصنوعی گلکسی بین فریم های ویدئو، فریم هایی میسازد که باعث میشود در نهایت ویدئو به صورت اسلوموشن در بیاید. 

galaxy ai
Slow Motion

7 . Pro Visual Engine

موتور بصری حرفه‌ ای با استفاده از هوش مصنوعی گلکسی، تصاویر را تمیز تر و شارپ تر می‌کند و هنگام عکاسی ادیت های لازم را به صورت خودکار اعمال می‌کند، حتی در شرایطی که ممکن است نور خوب نباشد. علاوه بر این، امکانات جدیدی مانند Background Blur و Remaster اضافه کرده است که به کاربران این امکان را میدهد تا عکس‌هایشان را با کیفیت بهتری بگیرند.

با استفاده از هوش مصنوعی گلکسی می‌توانید سوژه‌ها را جابجا کنید و کیفیت عکس‌هایتان را با Generative Fill بهتر کرده و از کیفیت بالای آن لذت ببرید. این ویژگی‌ها امکانات جذابی را برای ادیت تصاویر ارائه می‌دهند، با این حال باید توجه داشت که ممکن است در عملکرد آن مشکلاتی وجود داشته باشد که با آپدیت‌ های نرم‌ افزاری آینده درست شود.

سامسونگ گلکسی
Pro Visual Engine

اگر شما هم دوست دارید برای آسان تر شدن کار های خود از هوش مصنوعی کمک بگیرید، هوش مصنوعی فارسی روبو اینجاست تا در پیچیده ترین کار ها به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *