هنگامی که مشتریان در Azure مشترک شوند، به تمام خدمات موجود در پورتال Azure دسترسی خواهند داشت. مشترکین می توانند از این خدمات برای ایجاد منابع مبتنی بر ابر مانند ماشین های مجازی و پایگاه های داده استفاده کنند.
منابع و سرویس های Azure سپس می توانند در محیط های در حال اجرا که برای میزبانی بارهای کاری و ذخیره داده ها استفاده می شوند، مونتاژ شوند.
علاوه بر خدماتی که مایکروسافت از طریق پورتال Azure ارائه می دهد، تعدادی از فروشندگان شخص ثالث نیز نرم افزار را مستقیما از طریق Azure در دسترس قرار می دهند.
هزینه پرداخت شده برای برنامه های شخص ثالث به طور گسترده ای متفاوت است، اما ممکن است شامل پرداخت هزینه اشتراک برای برنامه، به علاوه هزینه استفاده برای زیر ساخت مورد استفاده برای میزبانی برنامه باشد.
مایکروسافت پنج گزینه مختلف پشتیبانی مشتری زیر را برای Azure ارائه می دهد:
1. پایه ای
2. توسعه دهنده
3. استاندارد
4. مستقیم حرفه ای
5. Enterprise
این طرح های پشتیبانی مشتری از نظر دامنه و قیمت متفاوت است. پشتیبانی اولیه برای همه حساب های Azure در دسترس است، اما مایکروسافت برای سایر پیشنهادات پشتیبانی هزینه ای دریافت میکند.
هزینه پشتیبانی از توسعه دهندگان 29 دلار در ماه است، در حالی که پشتیبانی استاندارد 100 دلار در ماه و پشتیبانی حرفه ای مستقیم 1000 دلار در ماه است. گرچه مایکروسافت قیمت پشتیبانی Enterprise را فاش نمی کند.