«کل تیم به گوش دادن و تجزیه و تحلیل تمام بازخورد هایی که دریافت کرده ایم اختصاص داده شده است. و ویژگی شماره یک که مردم میخواستند این بود که کمی به هوش مصنوعی ضربه بزنند.»
سفارشی سازی خلاصه های صوتی نیز ممکن است تا حدی به کاهش توهم کمک کند، به این معنی که هوش مصنوعی محتوا را به تنهایی تولید می کند. با این وجود، مارتین گفت که تیم NotebookLM بازخورد کاربران را ردیابی می کند و سعی می کند هر چه سریعتر توهمات را تشخیص دهد.
او همچنین تاکید کرد که سفارشی سازی خلاصه های صوتی به این معنی نیست که دستورالعمل های کاربر برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده می شود.
“به طور کلی، ما در مورد داده های کاربر آموزش نمی بینیم. بنابراین، استفاده شما از آن، یا هر سؤالی که وارد می کنید، هر پاسخی که وارد می کنید، ما مدل ها را با آن آموزش نمی دهیم؛ و ما بازخورد های زیادی را از کاربران خود میخواهیم.”
در کنار گزینه سفارشی سازی، کاربران از گوش دادن پس زمینه در Audio Overviews بهره مند می شوند. این به شما امکان می دهد در NotebookLM به کار خود ادامه دهید، منابع خود را جستجو کنید، نقل قول ها را دریافت کنید و نقل قول های مربوطه را در حین پخش صدا در پس زمینه جستجو کنید.
NotebookLM ابتدا به عنوان یک پروژه در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل در سال گذشته راه اندازی شد و در دسامبر برای دسترسی عمومی در ایالات متحده آغاز شد. در ماه ژوئن به بازارهایی از جمله هند، بریتانیا و بیش از 200 کشور گسترش یافت.
اگرچه این محصول در ابتدا با توجه به موارد استفاده آموزشی و تحقیقاتی روبه رو شد، اما کسب و کار ها و سازمان ها تنها پس از گسترش پشتیبانی گوگل از منابع بیشتر و افزودن ویژگی های جدید، شروع به آزمایش آن کردند.
اکنون، گوگل می گوید که بیش از 80000 سازمان از NotebookLM استفاده می کنند که آن را فرصتی برای کشف درآمدزایی می داند. این شرکت با امید به سرمایه گذاری در این کشش، روز پنجشنبه برنامه آزمایشی NotebookLM Business را راه اندازی کرد.
کسب و کار ها می توانند برای آزمایشی درخواست دهند، و گوگل گفت که در صورت پذیرش، به ویژگی های محصول، آموزش و پشتیبانی ایمیل زودهنگام دسترسی خواهند داشت.