مشارکت Adobe با OpenAI برای ساخت هوش مصنوعی ویدئویی .

به وبلاگ روبو خوش آمدید، در این مقاله می خواهیم درباره همکاری Adobe با OpenAI برای ساخت ابزار هوش مصنوعی ویدیو صحبت کنیم پس در ادامه مطلب همراهمان باشید.

اگر به اخبار صفر تا صد هوش مصنوعی علاقه دارید وبلاگ روبو را دنبال کنید.

OpenAI

مولد هوش مصنوعی ساخت عکس به Adobe Premiere Pro اضافه می شود

شرکت ادوبی اعلام کرده که ابزار های شخص ثالث را از OpenAI و دیگر استارتاپ های هوش مصنوعی در Adobe Premiere Pro ارائه خواهد کرد.

حدود یک ماه پیش ادوبی اعلام کرد که در حال مذاکره با OpenAI و سایر شرکت های هوش مصنوعی مانند Runway AI و Pika Labs است تا ابزار های تولید ویدئو با هوش مصنوعی را برای کاربران خود بسازد. شرکت ادوبی در بحث همکاری خود با OpenAI تایید کرد که در حال کار بر روی ویژگی تولید ویدئوی خود است، اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

با اضافه شدن قابلیت ها و امکانات هوش مصنوعی به برنامه Adobe Premiere Pro، کاربران قادر خواهد بود تا کاربران بتوانند اشیا را از آن حذف یا به آن تصاویر جدیدی را اضافه کنند یا حتی با پرامپت متنی ویدئو بسازند.

علاوه بر آن، پیش‌بینی شده که هوش مصنوعی Sora که توسط OpenAI ساخته شده نیز به ادوبی اضافه می شود تا کاربران بتوانند ویدئو های جذاب تر و پیچیده تری بسازند.

و همانطور که گفته شد، به جز هوش مصنوعی Sora سایر ابزار هایی که برای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی معرفی شدند، مانند Runway و هوش مصنوعی Pika Labs هم قرار است با نرم افزار ادوبی ادغام شود.  

همکاری ادوبی با openai برای ساخت برای تولید ابزار هوش مصنوعی ویدیو

هدف Adoeb از ساخت مدل ویدئویی چیست ؟

هدف ادوبی از ادغام نرم افزار خود با سایر مدل های هوش مصنوعی این است که از هوش مصنوعی Pika برای گسترش تصاویر و از Sora یا Runway AI هنگام تولید B-roll (فیلم هایی که اکشن اصلی نیستند و شامل تمام صحنه هایی است که سوژه های اصلی باهم تعاملی ندارند و صحبت نمی کنند.) برای پروژه هایش استفاده کند.

طبق گفته ادوبی برچسب های Content Credentials هم روی ویدئو ها قرار می‌گیرد تا مشخص شود که از کدام مدل هوش مصنوعی برای تولید ویدئو ها استفاده شده است.

البته این موضوع فقط در حد یک تصمیم است و شاید فاصله زیادی تا اجرا باقی مانده باشد. اما با این وجود ادغام هوش مصنوعی Sore با این ابزار یک پیشنهاد فوق العاده در این زمینه به حساب می آید که نتایج آن هم می تواند باعث ساخت ویدئو های شگفت انگیز شود. 

ادوبی

Adobe چه زمانی هوش مصنوعی ساخت ویدئو را عرضه خواهد کرد ؟

طبق گزارشات عرضه شده، هنوز زمان عرضه ی این هوش مصنوعی مشخص نیست و فقط گفته اند که قرار است تا سال آینده این ویژگی در دسترس قرار بگیرد.

ادوبی ویدیوئی را برای نمایش قابلیت های فعلی مدل ویدیوئی خود به نمایش گذاشته، اما هنوز معلوم نیست چه برنامه ای برای ادغام Adobe Premiere Pro با سایر مدل های هوش مصنوعی دارد.

سخن نهایی

تصمیم ادوبی برای همکاری با دیگر هوش مصنوعی های دیگر مانند Sora ، Pika یا Runway AI می تواند تصمیم بزرگی برای آن باشد، و منجر به افزایش کاربرد ها و قابلیت هایی با اضافه کردن هوش مصنوعی ویدئوی به برنامه هایش شود. البته طبق اخبار و گزارشات منتشر شده هنوز ممکن است فاصله زیادی تا اجرا و تحقق آن دشته باشد.

برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی ChatGPT 4 میتوانید از روبو، هوش مصنوعی فارسی، به راحتی استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *